Site icon Sabah Baru News

Ahli Parlimen GRS- Tawau teruskan program bantuan

TAWAU: Ahli Parlimen Gabungan Rakyat Sabah (GRS) – Tawau, Lo Su Fui sentiasa meneruskan program-program termasuklah bantuan kepada institusi pendidikan, pusat keagamaan dan individu di daerah ini.

Beberapa bentuk bantuan telah dilakukan antaranya memberi sumbangan meja, kerusi di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Jambatan Putih dan Gereja Basel BCCM Tanjung, serta menyerahkan kerusi roda kepada warga emas di Batu 2 Jalan Apas.

Ahli Parlimen GRS- Tawau Lo Su Fui


Lo berkata, program-program bantuan daripada Parlimen Tawau terus berjalan samada berskala kecil mahupun besar.


“Kita sedar banyak institusi ataupun individu di kawasan sekitar Parlimen Tawau yang memerlukan bantuan dengan kadar segera.
“Justeru, kakitangan Parlimen Tawau akan turun padang melihat keperluan penduduk dan meneliti jenis bantuan yang diberikan,” katanya.

Penyerahan Sumbangan Program Bantuan Pejabat Parlimen Tawau

Katanya, selain masalah infrastruktur yang menjadi keutamaan, program-program sumbangan segera juga turut diberi perhatian.


“Saya kini berjuang untuk memastikan keadaan infrastruktur di daerah Tawau sentiasa berfungsi dengan baik dan memberi keselesaan kepada rakyat.


“Sebelum ini, saya banyak menerima aduan rakyat berkenaan masalah infrastruktur yang kurang memuaskan termasuklah lampu jalan dan ianya sudah diselesaikan dengan baik,” katanya.


Menurutnya, semua aduan rakyat pasti diberikan perhatian sepenuhnya dan sebagai wakil rakyat akan cuba menyelesaikannya dengan sebaiknya.


“Saya akan cuba mencari jalan penyelesaian samada melalui Pihak Berkuasa Tempatan (PBT), kerajaan negeri ataupun kerajaan Persekutuan,” katanya.

— Hamzah Sanudin

Exit mobile version