Site icon Sabah Baru News

Mohamed Salah tak hirau tawaran Arab Saudi, cetus inspirasi kemenangan Liverpool

Mohamed Salah berlatih sebelum perlawanan EPL antara Liverpool dan Aston Villa di Stadium Anfield, Liverpool, 3 Sept 2023. (Foto AP)

MOHAMED Salah tidak menghiraukan tumpuan Arab Saudi susulan menghasilkan satu gol dan persembahan menyeluruh yang mengagumkan dalam kemenangan Liverpool 3-0 dalam aksi Liga Perdana Inggeris ke atas Aston Villa yang menunjukkan komitmen dan keinginannya bersama The Reds tidak goyah.

Tawaran GBP150 juta yang ditolak daripada Al-Ittihad Jumaat lalu hanya mencetuskan laporan juara Liga Pro itu akan kembali dengan tawaran rekod dunia – dengan jendela perpindahan mereka dibuka sehingga Khamis.

Namun, sementara spekulasi berterusan, pemain antarabangsa Mesir itu terus mempamerkan kualiti di atas padang. 

Gol ke-188 beliau dalam 308 penampilan, ke-139 dalam 222 perlawanan Liga Perdana Inggeris, gol ketujuh beliau dalam tujuh perlawanan menentang Villa.

Jaringannya melengkapkan kemenangan skuad kendalian Jurgen Klopp dalam tempoh 60 minit, selepas mereka berjaya mendahului dua jaringan di awal permainan menerusi Dominik Szoboszlai dan jaringan sendiri Matty Cash menjadikan kedudukan 2-0.

AWANI

Exit mobile version