Site icon Sabah Baru News

GRS-PH fokus bekerja untuk rakyat buat masa ini, bukan PRN: Christina

TERIMA KASIH: Seorang pengiat seni, Apek (kiri) menyampaikan cenderamata kepada Christina ketika di majlis itu.

KOTA KINABALU: Kerjasama Gabungan Rakyat Sabah (GRS) dan Pakatan Harapan (PH) berjalan lancar dan fokus terhadap perkara-perkara yang menyangkuti kepentingan rakyat Sabah.

Menteri Pelancongan, Kebudayaan dan Alam Sekitar negeri Datuk Christina Liew berkata tumpuan mereka kini adalah bekerja keras dalam usaha bersepadu untuk kepentingan rakyat dan negeri, bukannya mengenai pilihan raya negeri (PRN) yang masih lagi jauh.

“Kami bekerja dengan baik sebagai satu pasukan,” kata Pengerusi PH Sabah itu.

Christina berkata demikian kepada media pada Rabu sebagai menjawab soalan mengenai kerjasama GRS dan PH menjelang PRN negeri akan datang.

Media sebelum ini menyiarkan desakan oleh UPKO, yang merupakan komponen PH, agar GRS yang diterajui Ketua Menteri Datuk Seri Hajiji Noor, mengambil pendekatan baharu dalam kerjasama politik termasuk perkongsian kerusi pada pilihan raya negeri akan datang.

Presiden UPKO Datuk Ewon Benedick dalam satu kenyataan berharap agar GRS menjadi lebih inklusif dalam kerjasama politiknya dan agar hubungan kerjasama itu dicerminkan dalam pelantikan di peringkat akar umbi.

Christina, yang juga ADUN Api-Api, berkata fokusnya pada tahun ini adalah untuk menyiapkan projek pembangunan yang dirancang di kawasannya dan kawasan lain yang menjadi tumpuan pelancongan.

Mengenai cadangan Timbalan Setiausaha Agung GRS Datuk Armizan Mohd Ali supaya pakatan GRS-PH diteruskan pada PRN akan datang, Liew berkata ia adalah “cadangan yang baik” tanpa mengulasnya lebih lanjut.

Terdahulu, Christina menghadiri ulang tahun ke-40 Balai Seni Lukis Sabah dan melancarkan Pameran Seni Lukis Dalam Talian Kanak-kanak dan Belia Antarabangsa Jilin-Sabah, di sini.

SG

Exit mobile version