Site icon Sabah Baru News

Resepsi diplomatik Hari Ulang Tahun ke-79 Kemerdekaan Republik Indonesia

Yang Di-Pertua Negeri Sabah, Tun Datuk Seri Panglima (Dr) Haji Juhar Datuk Haji Mahiruddin bersama Ketua Menteri, Datuk Seri Panglima Haji Hajiji Haji Noor, Konsul Jenderal Republik Indonesia Kota Kinabalu, Bapak Rafail Walangitan dan isteri masing-masing pada Resepsi Diplomatik Dalam Rangka Peringatan Hari Ulang Tahun Ke-79 Kemerdekaan Republik Indonesia di Sabah International Convention Centre (SICC), Kota Kinabalu pada Rabu.

KOTA KINABALU: Ketua Menteri, Datuk Seri Panglima Haji Hajiji Haji Noor dan isteri Datin Seri Panglima Datuk Hajah Juliah Salag menghadiri Majlis Resepsi Diplomatik Dalam Rangka Peringatan Hari Ulang Tahun Ke-79 Kemerdekaan Republik Indonesia di Sabah International Convention Centre (SICC) pada Rabu.


Majlis itu turut dihadiri oleh Yang Di-Pertua Negeri Sabah, Tun Datuk Seri Panglima (Dr) Haji Juhar Datuk Haji Mahiruddin dan Toh Puan Datuk Seri Panglima (Dr) Hajah Norlidah Tan Sri Datuk R.M Jasni, Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Sabah, Datuk Seri Panglima Haji Kadzim M. Yahya, Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi Negeri, Datuk Dr Haji Mohd Arifin Mohd Arif, Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Seri Panglima Sr.Haji Safar Untong dan kenamaan lain.

Selain upacara “toast” oleh Juhar dan Konsul Jenderal Republik Indonesia Kota Kinabalu, Bapak Rafail Walangitan, majlis resepsi itu turut diserikan dengan upacara pemotongan “Tumpeng” dan persembahan tarian kebudayaan dan artis jemputan.

Tamat

Exit mobile version