Site icon Sabah Baru News

Wan Saiful menang besar di Tasek Gelugor

TASEK GELUGOR – Ketua Penerangan BERSATU Malaysia, Datuk Wan Saiful Wan Jan melakar kemenangan selesa dengan majoriti sebanyak 12,252 setelah memperoleh 31,116 undi bagi kerusi Parlimen Tasek Gelugor .

Beliau menyifatkan kemenangan itu sebagai di luar jangkaan dengan bilangan pengundi juga dilihat meningkat secara signifikan mencecah 83.83 peratus berbanding Pilihan Raya Umum (PRU) yang lalu.

“Kemenangan ini tidak akan berlaku kalau tidak ada satu gelombang terutamanya dalam kalangan anak muda di Tasek Gelugor dan terus terang memang saya tak jangka keputusan sebegini.

“Bagi saya kejayaan ini melambangkan kehendak dalam kalangan rakyat di sini yang mahukan perubahan serta kerajaan yang bersih stabil,” katanya ketika ditemui pemberita.

Wan Saiful mengatasi empat pencabarnya iaitu Datuk Muhamad Yusoff Mohd Noor daripada (Barisan Nasional), Nik Abdul Razak Nik Md Ridzuan (Pakatan Harapan), Mohamad Akmal Azhar (Warisan) dan Datuk Dr Abdul Halim Sher Jung (Pejuang).

Muhamad Yusoff meraih 18,864 undi, Nik Abdul Razak (16,547), Mohamad Akmal (179) dan Dr Abdul Halim (406).

Keputusan rasmi diumumkan Pegawai Pengurus Pilihan Raya, Supardi Amaludin di Pusat Penjumlahan Rasmi Undi Parlimen Tasek Gelugor bertempat di Institut Kemahiran MARA (IKM) Seberang Perai Utara malam tadi.

Berita Bersatu

Exit mobile version