Home » MAFS serah bantuan RM100,000 kepada PNK Kota Kinabalu
Berita Tempatan Politik

MAFS serah bantuan RM100,000 kepada PNK Kota Kinabalu

SERAH: Chan (dua kiri) menyerahkan replika cek kepada PNK Kota Kinabalu ketika dalam lawatan berkenaan.

KOTA KINABALU: Persatuan Nelayan Kawasan (PNK) Kota Kinabalu menerima bantuan sejumlah RM100,000 daripada Kementerian Pertanian dan Keterjaminan Makanan (MAFS).


Timbalan Menterinya Chan Foong Hin menyerahkan ‘Mock Cheque’ berkenaan sebagai bantuan pembinaan Jeti Kampung Lobong separa konkrit untuk manfaat lebih 350 orang penduduk Kampung Lobong.


Chan yang juga Ahli Parlimen Kota Kinabalu menyempurnakan penyerahan itu ketika mengadakan Lawatan Kerja Rasmi seterusnya merasmikan Program Jiwa Murni bersama Nelayan di Pulau Gaya, hari ini.


Turut hadir adalah Pengarah Pembangunan Masyarakat dan Pertubuhan Nelayan Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia (LKIM) Hamdan Mamat, Pengarah LKIM Negeri Sabah, Mohd Jamil Abdullah serta pegawai dan kakitangan LKIM.


Dalam lawatan kerja yang sama juga, Chan juga menyerahkan bantuan sebanyak RM10,000 menggunakan peruntukan Tabung Bantuan Bencana Alam dan Kebajikan Nelayan serta bakul makanan kepada enam orang nelayan Pulau Gaya yang terjejas akibat kejadian ribut baru-baru ini.


MAFS dan LKIM sentiasa berusaha dan komited untuk membantu meringankan beban yang ditanggung golongan sasar nelayan seterusnya nelayan terjaga memastikan kebajikan dan keselamatan selain memastikan sekuriti makanan sentiasa terjamin dalam apa jua keadaan.

— Yap Siong Han

About the author

Elle AB

Add Comment

Click here to post a comment