Home » Penganjur Piala SMJ harap Hajiji campur tangan isu hutang tertunggak
Berita Tempatan Sukan

Penganjur Piala SMJ harap Hajiji campur tangan isu hutang tertunggak

LANCAR: Hajiji menyepak bola sebagai gimik pelancaran sebelum sepak mula final kejohanan Pesta Bola Sepak Merdeka Piala SMJ 2022 September lalu.

KOTA KINABALU: Pihak Penganjur kejohanan Pesta Bola Sepak Merdeka Piala SMJ 2022 yang berlangsung September tahun lalu berharap agar Ketua Menteri Datuk Seri Panglima Hajiji Haji Noor campur tangan bagi menyelesaikan hutang tertunggak untuk membayar jawatankuasa dan pembekal peralatan bagi kejohanan itu.


Setiausaha Pengelola Kejohanan Kerol Chong berkata lebih RM600,000 masih belum dibayar kepada pihak yang terlibat menjayakan kejohanan terbesar itu.

KENANGAN: Hajiji (tengah) bergambar bersama pasukan Sabah yang mendapat tempat kedua dalam kejohanan itu.

“Saya berharap masalah hutang yang masih tertunggak untuk kejohanan itu dapat diselesaikan dengan baik.


“Kejohanan ini berlangsung dengan jayanya malah pembukaan kejohanan juga disempurnakan oleh Hajiji sendiri.


“Dalam rekod juga, Hajiji adalah penaung utama kejohanan manakala dua pengerusi penganjur bersama ialah Datuk Abdul Kassim Razali serta Datuk Peter Anthony,” katanya ketika dihubungi di sini.


Kerol berkata semua yang terlibat dalam kejohanan berkenaan berharap agar pembayaran kepada mereka dapat dibuat sebelum Aidilfitri ini.


“Selaku setiausaha pengelola kejohanan, saya merayu kepada Hajiji untuk campur tangan dan menyelesaikan perkara ini dengan baik.
“Saya juga berharap agar pihak yang terlibat bersabar dan memberikan kami sedikit masa lagi,” katanya.


Sebelum ini, kejohanan itu berjaya menghimpunkan bekas bintang bola sepak Malaysia, Singapura, Indonesia dan Brunei.
Hadiah yang ditawarkan cukup lumayan termasuk RM120,000 yang berjaya dibawa pulang oleh pasukan indonesia sebagai juara.
Pasukan yang mendapat tempat kedua dan ketiga pula masing-masing membawa pulang wang tunai RM70,000 serta RM50,000.
Selain itu tempat keempat hingga kelapan pula membawa pulang hadiah wang tunai RM30,000 untuk tempat keempat, RM24,000 (kelima), RM23,000 (keenam), RM21,000 (ketujuh) dan RM20,000 (kelapan).


Selain hadiah lumayan kepada pasukan yang menyertainya, orang ramai yang hadir juga diberi peluang untuk memenangi sejumlah cabutan tiket bertuah termasuk sebuah kereta jenis kompak.

— Vivi Olviana Najurus