Home » Gagasan Rakyat Tambunan serah sumbangan kepada 28 masjid dan surau
Berita Tempatan Politik

Gagasan Rakyat Tambunan serah sumbangan kepada 28 masjid dan surau

SERAH: Victor (tiga kiri) menyampaikan sumbangan Ramadan kepada salah seorang Pengerusi Masjid di Tambunan.

TAMBUNAN: Sejumlah 28 masjid dan surau di daerah ini menerima sumbangan sentuhan Ramadan daripada Parti Gagasan Rakyat Sabah (Gagasan Rakyat) Bahagian Tambunan.

Sumbangan berkenaan turut diberikan kepada golongan asnaf di daerah itu. Bantuan diserahkan oleh Ketua Bahagian Gagasan Rakyat Tambunan, Datuk Victor P. Paut, bertempat di Masjid Nurul Iman, Tambunan pada Ahad.

Victor berkata, sumbangan berkenaan merupakan inisiatif Gagasan Rakyat Tambunan menyantuni warga masjid dan surau serta golongan asnaf di daerah ini.

“Sebagai pemimpin dan parti yang mewakili kerajaan hari ini, ini adalah tanggungjawab dan keperihatinan kami (Gagasan Rakyat) Tambunan menyalurkan bantuan kepada mereka yang memerlukan.

“Semoga dengan bantuan ini, ia akan meringankan beban mereka ketika bulan Ramadan serta dalam suasana menyambut Syawal yang bakal menjelang,” katanya.

Victor turut meluangkan masa menghadiri majlis juadah berbuka puasa bersama di masjid dan surau serta golongan asnaf yang hadir.

 Victor bersama pemimpin yang lain serta pengerusi-pengerusi masjid dan surau merakamkan gambar kenangan.
ALBUM: Victor bersama pemimpin yang lain serta pengerusi-pengerusi masjid dan surau merakamkan gambar kenangan.

Hadir sama ialah Ketua Bahagian Parti Bersatu Sabah (PBS) Tambunan, Datuk Daniel Kinsik; Ketua Bahagian Parti Maju Sabah (SAPP) Tambunan, Johari Yong; Naib Ketua Bahagian Parti STAR Tambunan Yasin @Archad Diasin serta Pengerusi-pengerusi Masjid dan Surau daerah Tambunan serta Ahli Jawatankuasa Gagasan Rakyat Tambunan.

Victor turut menyumbangkan dana kewangan untuk pembelian kanopi bagi kegunaan Masjid Nurul Iman yang diterima oleh Pengerusi Masjid Dr Yusof Jasmin.

— TAMAT