Home » Mesyuarat pertama JLC PBS-Star
Berita Tempatan Politik

Mesyuarat pertama JLC PBS-Star

JOACHIM (kelima, kanan), Jeffery (keenam, kanan) dan pemimpin parti masing-masing dalam mesyuarat itu.

KOTA KINABALU: Parti Bersatu Sabah (PBS) dan Parti Solidariti Tanah Airku (Star) mengadakan mesyuarat pertama Majlis Pimpinan Bersama (JLC), pada Khamis, untuk mengukuhkan kerjasama sebagai persediaan menghadapi pilihan raya negeri akan datang.

Mesyuarat itu, susulan MoU yang ditandatangani kedua-dua parti pada April, dipengerusikan bersama Pemangku Presiden PBS Datuk Seri Dr Joachim Gunsalam dan Presiden Star Datuk Seri Dr Jeffrey Kitingan di Ibu Pejabat PBS di Donggongon, di sini.

Fokus utama mesyuarat itu adalah untuk membincangkan skop kerjasama yang ditetapkan dalam MoU, serta hala tuju PBS dan Star dalam memastikan ia memenangi semua kerusi yang akan ditandingi pada pilihan raya akan datang.

Kedua-dua pemimpin menekankan keperluan menyelaraskan usaha mereka untuk mengukuhkan pengaruh masing-masing dan kehadiran GRS di seluruh Sabah, menekankan bahawa perpaduan dalam gabungan itu penting untuk pencapaian kukuh dalam pilihan raya negeri.

Dalam mesyuarat itu, JLC mempersetujui penubuhan jawatankuasa untuk merangka program bersama yang akan dijalankan menjelang pilihan raya negeri.

Program-program yang dirangka oleh jawatankuasa ini akan dibentangkan dalam mesyuarat JLC ​​akan datang untuk pertimbangan dan kelulusan.Untuk terus memupuk hubungan lebih erat, PBS dan Star bersetuju untuk menganjurkan mesyuarat JLC ​​masa depan secara bergilir di ibu pejabat masing-masing.

Keputusan ini mencerminkan komitmen kedua-dua pihak untuk mengekalkan ketelusan dan perkongsian sama rata.

TAMAT

About the author

Elle AB

Add Comment

Click here to post a comment