Home » San Damiano Hostel Kiulu sentiasa diberi perhatian
Berita Tempatan Politik

San Damiano Hostel Kiulu sentiasa diberi perhatian

Joniston memuji para dermawan atas keikhlasan mereka dalam menyediakan pelajar dengan kemahiran hidup praktikal untuk memupuk semangat kemasyarakatan dan sokongan di kalangan penghuni Asrama San Damiano dan sukarelawan.

KIULU: Sekumpulan dermawan terus melaksanakan kerja amal dengan kembali memberikan sokongan kepada San Damiano Hostel Kiulu di sini.


Kumpulan dermawan yang diketuai oleh Collin Tan itu kembali buat kali keempat ke rumah kebajikan berkenaan hari ini sebagai sebahagian daripada usaha murni mereka.


Lawatan itu juga bagi menzahirkan hasrat mereka untuk mengajar memasak serta membuat kuih kepada 115 penghuni di rumah kebajikan itu.


Collin berkata, pihaknya turut menyampaikan sumbangan keperluan makanan serta barangan lain kepada rumah kebajikan itu.
Katanya, seramai 69 kanak-kanak serta remaja perempuan dan 46 lelaki yang berumur dalam lingkungan 11 sehingga 19 tahun menghuni di pusat itu.


Sementara itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kiulu Datuk Joniston Bangkuai turut menyaksikan sumbangan berkenaan bersama Penasihat San Damiano Hostel Jane Sandulan.
Dalam pada itu, Jane menzahirkan penghargaan kepada para dermawan yang sentiasa memberikan sokongan kepada penghuni pusat itu.
 
Katanya, kemahiran-kemahiran yang bakal diajar kepada para penghuni di rumah berkenaan boleh memberikan impak berkualiti terhadap kehidupan serta kesihatan pelatih.

— Yap Siong Han