Home » Calon bukan Islam di Beluran teruskan keunikan Umno Sabah: Bung
Berita Tempatan Politik

Calon bukan Islam di Beluran teruskan keunikan Umno Sabah: Bung

Pengerusi BN Sabah Datuk Seri Bung Moktar Radin berkata inilah sebabnya BN Sabah mencalonkan bekas Presiden Majlis Perbandaran Sandakan Benedict Asmat (gambar) untuk bertanding di Beluran pada Pilihan Raya Umum Ke-15.

BELURAN: BN-Umno mengekalkan calon bukan Islam bertanding di kerusi Parlimen Beluran bagi meneruskan tradisi dan keunikan parti itu di Sabah yang turut dianggotai Bumiputera bukan Islam.

Pengerusi BN Sabah Datuk Seri Bung Moktar Radin berkata inilah sebabnya BN Sabah mencalonkan bekas Presiden Majlis Perbandaran Sandakan Benedict Asmat untuk bertanding di Beluran pada Pilihan Raya Umum Ke-15.

Katanya, Umno hanya meletakkan wakil bukan Islam sebagai calon di Beluran sejak sekian lama, malah penyandang kerusi berkenaan, Datuk Seri Dr Ronald Kiandee, adalah bekas pemimpin Umno bukan Islam yang diberi kepercayaan di Beluran selama lima penggal.

“Sebab itu di Beluran ini kita tidak meletakkan Ketua Bahagian Umno Julie Sabran sebagai calon,” kata Bung dalam kenyataan media.

“Di Beluran ini dari dulu memang wakil kita bukan Islam dan kita kekalkan sebab inilah keunikan Umno di Sabah yang tiada di Semenanjung.”

EDITOR

About the author

Elle AB

Add Comment

Click here to post a comment